«Криза порожнього обладнання», «брак порожняка», «відсутність порожніх контейнерів» — це реалії нашого життя, а як на рахунок нестачі водіїв?
Згідно з новим дослідженням Міжнародного союзу автомобільного транспорту (IRU), криза нестачі водіїв продовжує переслідувати галузь автомобільних вантажоперевезень.
Днями IRU опублікувала результати свого останнього опитування, проведеного серед близько 800 автотранспортних компаній, більш ніж в 20 країнах. Результати показують, що, незважаючи на те, що в деяких частинах світу в минулому році нестача водіїв зменшилася, в інших вона виросла.
У Європі, наприклад, в минулому році не заповнені робочі місця для водіїв вантажівок впали з 24% до 7%, оскільки попит знизився через пандемію та звільнень в інших секторах.
А в Китаї кількість незаповнених вакансій становить всього 4%, що, за словами IRU, зробило Китай найменш постраждалою країною.
У міру того, як економіка починає відновлюватися, очікується, що нестача водіїв знову збільшиться — європейські компанії вважають, що кількість незаповнених посад виросте до 17% протягом року, й аналогічне зростання очікується в інших країнах.
IRU заявили: «Транспортні компанії прогнозують, що нестача водіїв знову посилиться в 2021 році в зв’язку з відновленням економіки та зростанням попиту на транспортні послуги. Очікується, що цей дефіцит досягне 18% в Мексиці, 20% в Туреччині, 24% в Росії та майже 33% в Узбекистані ».
Генеральний секретар IRU Умберто де Претто додав: «Брак водіїв загрожує функціонуванню автомобільного вантажного транспорту й ланцюжку поставок, в цілому. Це проблема, яка не може чекати, діяти потрібно зараз».
Дослідження також показало, що зусилля з диверсифікації робочої сили за рахунок збільшення числа водіїв-жінок і більш молодих водіїв продовжують падати, при цьому середній вік водіїв у всьому світі наближається до 50.
Тільки 2% водіїв вантажівок у всьому світі — жінки, й це число продовжує знижуватися. Частка водіїв вантажівок молодше 25 років також знизилася до 5% в Європі й Росії, 6% в Мексиці та 7% в Туреччині.
«Оскільки середній вік професійних водіїв вантажівок з кожним роком неухильно зростає — це демографічна бомба уповільненої дії. Далі буде тільки гірше», — заявили IRU.
IRU закликають уряди знизити встановлену законом вікову межу для водіїв вантажівок, що, за їх думкою, є ключем до залучення більш молодої робочої сили.
Адже в багатьох країнах мінімальний вік професійних водіїв становить 21 рік або вище, що створює великий розрив між закінченням школи та початком роботи за кермом.
До слова в Україні права для водіння великовантажного транспорту можна отримати з 19 років (отримання прав з 18 років + 1 рік обов’язкового водійського стажу), але це не змінює того, що в нашій країні брак водіїв відчувається дуже гостро.
Результати дослідження IRU вельми тривожні, ми кожен день стикаємося з цією проблемою. Від компетентності та знань водія залежить збереження та цілісність вантажу, а це наше пріоритетне завдання. З року в рік ми працюємо тільки з надійними й перевіреними перевізниками, розуміючи наскільки важлива якісна наземна доставка. Завдяки цьому ми вже більше 20-ти років надаємо нашим клієнтам гідний сервіс та впевненість.
Оставить заявку в один клик