Правила пожежогасіння на борту суден не встигають за швидким збільшенням розмірів контейнеровозів, а старі контейнери, що використовуються для перевезення вантажів, становлять велику небезпеку для виникнення пожежі. Такого висновку дійшла конференція морської галузі в Лондоні.
Представники страхових компаній, присутні на конференції, були «шоковані» серйозними проблемами, які оприлюднила конференція. «Здається, що контейнерні перевезення — це катастрофа, яка чекає свого часу». Такий вердикт винесли страхові компанії після конференції.
Перегрін Сторрс-Фокс, директор з управління ризиками в TT Club, сказав, що приблизно 10% всіх контейнерів, завантажених на борт суден, містить небезпечний вантаж. Через незнання відправників вантажу, або через те, що відправники вантажу навмисно неправильно декларували вантаж.
Під час останньої пожежі на судні «Зим Кінгстон» (4253 TEU) у Ванкувері було втрачено понад 100 контейнерів. За останні п’ять років сталося 16 серйозних пожеж на судах, що призвело до людських жертв і мільйонів доларів збитку. Більше того, на борту контейнеровозів відбувалися менш серйозні пожежі та вибухи, які не потрапляли у заголовки газет. Промисловість морського страхування здригається від потенційного ризику, пов’язаного з нещасними випадками. Середня вартість кожного контейнера оцінюється в 100 000 доларів, не включаючи потенційні величезні витрати на очищення навколишнього середовища у випадок пожежі.
На конференції дійшли висновку, що чинні правила пожежної безпеки «не відповідають сьогоднішнім реаліям». Наголосили на обмеженій можливості екіпажу реагувати на пожежу. А також зазначили, що деякі судноплавні компанії, у тому числі MSC, усвідомили підвищений ризик пожежі на великих контейнеровозах і вклали кошти в протипожежне обладнання.
Бас Міхільс, віце-президент голландської рятувальної компанії T&T Salvage, сказав, що у разі неконтрольованої пожежі на кораблі кількість пожежних буксирів у режимі очікування у всьому світі значно зменшилася, а це означає, що час реагування збільшився.
Деякі делегати на конференції поставили питання чому конструкція контейнера 70-річної давності, яка в більшості випадків включає настил з легкозаймистої деревини або бамбука, не були замінені або реконструйований. Виявилося, що реконструкція одного 40-футового контейнера для підвищення його пожежостійкості коштує близько 1500 доларів. «Нині не стоїть черга з клієнтів, які бажають підвищити безпеку своїх контейнерів, і поки страхова галузь не займе жорсткішу позицію, все буде продовжуватися як є», — сказав представник компанії Loadstar, який займається виготовлення контейнерів.
Поки що зміниться правила пожежної безпеки пройде ще багато часу й тому потрібно обов’язково страхувати вантаж. У цьому із задоволенням Вам допоможе «Укрексімтранс».
Оставить заявку в один клик