Повна історія того, як корабель зустрів свій вогненний кінець в Шрі-Ланці, має підтекст попередніх корабельних катастроф. Наприклад, таких як інцидент з танкером Prestige в 2002 році, та, ймовірно, розпалить триваючи суперечки про місце пошкодження.
Виступаючи Тім Хартнолл, виконавчий голова X-Press Feeders, сказав, що погана упаковка була причиною витоку кислоти, яку команда виявила в Аравійському морі в тисячах кілометрів від Шрі-Ланки. Виявивши витік, капітан корабля зв’язався з двома портами — Хазір на західному узбережжі Індії й Хамад в Катарі — з проханням розвантажити зазначені контейнери. Запити були відхилені, та судно мало попрямувати в Шрі-Ланку.
На сьогоднішній день власник судна очікує, що X-Press Pearl, застраховане Лондонським клубом P & I, буде визнано повністю загиблим.
«Найбільша загроза контейнерних перевезень — це пожежа на борту суден», — заявив Хартнолл.
«Цю катастрофу можна було б запобігти, якби порти виконували свої обов’язки та взяли вантаж, а не піддавали екіпаж і судно небезпеці».
27 травня гасіння пожежі тривало. Нарешті, дим від корабля змінився з чорного як смола на білий, що свідчить про те, що найсильніше полум’я було загашено.
У звіті морського страховика Gard в листопаді минулого року говориться, що пожежа, пов’язана з контейнерними вантажами, тепер трапляється в середньому раз на два тижні.
У звіті Gard позначені три основні причини пожеж. Перше місце займає самонагріваюче деревне вугілля. На другому місці знаходяться хімічні речовини, неправильно упаковані, й товари з батареями, перераховані як третя за величиною причина пожеж в контейнерах в морі.
Влада Шрі-Ланки попередила, що судно може затонути.
Управління по захисту морського середовища Шрі-Ланки (MEPA) попередило про ризик кислотних дощів, що випадають на острів після того, як тиждень небезпечний газоподібний оксид азоту вивергаючи в атмосферу з палаючого корабля.
Екіпаж корабля перебував на карантині після того, як у одного з членів команди був виявлений Covid-19.
У свою чергу політики зіткнулися з критикою за те, що дозволили судазаход після того, як йому не дозволили вивантаження протікаючих ящики в Індії та Катарі.
В даний час ведеться кримінальне розслідування за фактом пожежі на кораблі X-Press Pearl, всю команду готують до допиту.
Влада Шрі-Ланки заявила позавчора, що вони подадуть до суду на X-Press Feeders, через серйозні забруднення морського середовища.
На думку Управління по захисту морського середовища Шрі-Ланки (MEPA) це «Саме сильне забрудненням морського середовища», від якого Шрі-Ланка коли-небудь потерпала. Крім шкоди навколишньому середовищу, викликаного витоком азотної кислоти, на узбережжі Шрі-Ланки вимиваються тонни мікропластіка, що спровокувало масштабну операцію з очищення.
За останніми повідомленнями, вогонь нарешті вдалося взяти під контроль, і корпус залишається в цілості, проте конструктивна цілісність судна повна втрачена.
В середу, 2 травня, рятувальникам вдалося зафіксувати буксирний трос і почати відводити судно в більш глибоководний район. Однак буксирування довелося припинити, оскільки судно, машинне відділення якого затоплено водою, почало тонути. На борту судна, як і раніше знаходяться 278 тонн бункерного палива.
Вся ця кількість букв для тих, хто любить думати, що подібні події, що відбуваються в Індійському океані, це не про них, та що якщо Ви замовляєте фрахт у великого морського перевізника, то ваш вантаж буде в безпеці. Так ось друзі, зараз ми Вас дуже здивуємо, наприклад суда компанії, X-Press Feeders, розгорнуті на деяких сервісах Maersk. Складно повірити? А ви придивіться до фото з пожежі X-Press Pearl, ви зможете розгледіти усіма відомих логотип компанії, та до слова не однієї. Ми хочемо сказати, що Ваш вантаж під час доставки, потрапляє на судна різного типу та розміру, чекає перевезення на різних терміналах і майданчиках зберігання, а також часто крім судів транспортується по ж\д або автотранспортом. Не дивлячись на технічний прогрес, такого роду аварія може трапитися де завгодно й коли завгодно. Що б уникнути проблем страхуйте не тільки контейнерне обладнання, а й сам вантаж. Не знаєте як це зробити? У Вас виникли питання або труднощі? Просто залиште заявку на сайті і наші менеджери неодмінно з Вами зв’яжуться.