Цього тижня спроба вирішити суперечку про запровадження чергового збору на контейнерних поїздах у порту Мундра (Індія) не мала успіху.
Представники Асоціації операторів контейнерних поїздів (ACTO) висловили своє занепокоєння щодо введення плати за доступ до термінала у розмірі 7 500 індійських рупій (99 дол. США) за використання залізничної інфраструктури порту, одразу після запровадження збору за затримку у розмірі 5000 індійських рупій за годину (66 дол. США).
Крім того, компанія Adani Ports and Special Economic Zone (APSEZ), яка є найбільшим та одноосібним оператором порту Мундра, скасувала наглядову роль, що включає фізичні інспекції при завантаженні та розвантаженні поїздів, посилаючись на політичні реформи та інтеграцію «різних оперативних механізмів».
ACTO заявила, що звинувачення були незаконними та несумісними з концесійною угодою, укладеною для найбільшого комерційного порту Індії, та закликали APSEZ негайно відкликати збори та скасувати нововведення».
Свою позицію ACTO аргументує тим, що портові об’єкти, розроблені в рамках урядових концесій, є «об’єктами загального користування» і «тому не припускають жодних зборів за доступ для клієнтів залізничних операторів».
Конфлікт загострився після того, як ACTO звернулися до Міністерства залізниць Індії з проханням втрутитися, а залізнична рада попросила APSEZ уточнити підстави для стягнення додаткових зборів.
ACTO також дотримуються позиції, що оператори контейнерних поїздів є лише постачальниками послуг для судноплавних ліній та, як такі, не контролюють вантажопотік.
«Судоходні лінії, є фактичними власники контейнерів, і клієнтами порту з чіткими комерційними відносинами та потребами у певних послуг, які надає порт, а в результаті стягує плату», — сказали у групі. «Якщо порт хоче відшкодувати будь-які витрати на обслуговування, він повинен стягувати відповідну плату з ліній, як із фактичних клієнтів, а не із залізничних операторів, які є постачальниками послуг, а не кінцевими споживачами».
Для відправників вантажу, які постраждали від високих фрахтових ставок, нові витрати на внутрішню логістику виявляється новим видом тиску, особливо враховуючи, що залізничні перевезення становлять значну частину.
Попри спроби домовитися, вирішення спору видається недосяжним. Враховуючи, що членів ACTO скаржаться, на тиск на свою адресу.
Нагадаємо, Mundra є найбільшим портом в Індії за обсягом контейнерів, який випередив Jawaharlal Nehru Port Trust (порт Нава-Шева) минулого року.
Сподіватимемося, що портовий оператор Adani Ports зменшить апетити і скасує сумнівні збори. За останній рік вартість логістичних послуг і так сильно зросла змінивши правила гри для багатьох експортерів та імпортерів по всьому світу. Проте якісний розрахунок вартості доставки з урахуванням усіх нюансів дуже важливий, адже це дозволяє правильно спланувати витрати підприємства та розрахувати собівартість майбутньої продукції. Бажаєте прозорий розрахунок без подорожчань та неприємних сюрпризів? Сміливо залишайте заявку на нашому сайті!
Залишити заявку в один клік