Our Blog

Ринок фрахтових ставок знову лихоманить

Вантажовідправники повинні приготуватись до підвищення фрахтових ставок і обмеженням в ланцюжку поставок. До такого висновку прийшла британська аналітична компанія Drewry в своєму річному звіті Container Market Forecast: 2020-21.
Drewry прогнозує, що в середньому ставки — включаючи спотові, контрактні, транзитні і регіональні — зростуть приблизно на 23% в цьому році.
У такий прогноз не складно повірити, адже з 1 червня морські перевізники почнуть вводити GRI (General Rate Increase), простіше кажучи загальне підвищення ставок.
Наприклад, Hapag-Lloyd повідомляє, що їх ставки з Азії в Північну Америку виростуть на 1200 доларів за 40 футовий контейнер.
Зараз показники Freightos Baltic Index (Індекс міжнародних ставок фрахту) для напрямків Азія-Північна Європа та Азія-Середземномор’ї, перебувають на рівні 7734 і 8053 ​​доларів за 40 футовий контейнер, але в реальності вантажовідправники платять значно більше.
Реальні ставки на ринку приблизно на 50% вище ніж ті що вказані  FBI, і це все одно не гарантує вам відвантаження контейнера з Китаю.
На сьогоднішній день найкраща ціна яку можна отримати за 40-футовий контейнер з Шанхая у Фелікстоу з судовиходом в кінці травня становить 14000 доларів плюс гарантійний збір в розмірі 1500 доларів.
За прогнозами Drewry, це ще не межа, і незабаром ми побачимо «екстремально високі фрахтові ставки» на транстихоокеанских і азіатсько-європейських напрямках  які будуть триматися на ринку від трьох до п’яти місяців.
Старший менеджер Drewry з досліджень в області контейнерів Саймон Хіні  зазначив, що поставки нових судів в цьому і наступному році будуть досить низькими, тобто зростання парку значно нижче зростання попиту. I якщо припустити що завантаженість портів продовжить руйнувати ланцюжок поставок, зберігаючи повне завантаження світового флоту, це «явно позитивно позначиться на перевізниках», — додав він.
Протягом перших трьох місяців цього року перевізники підписали контракти на будівництво приблизно 170 суден, загальною потужністю близько 1,9 млн TEU, велика частина з яких буде поставлена ​​в 2023 році. Шкала попиту і пропозиції може змінитися у зворотний бік вже через два роки, особливо якщо в проміжний період відбудеться подальший глобальний спад попиту. Ось тільки у аналітиків Drewry, є побоювання щодо цієї на перший погляд приємної новини.
«Я не розумію, чому перевізники так відчайдушно хочуть купувати нові судна, доставка яких займе не менше двох років», — сказав пан Хіні. «Вони не збираються вводити нові судна в експлуатацію вчасно, щоб заробити на цьому бумі, і все, що вони насправді роблять, це потенційно збільшують ризик повернення надлишкових потужностей на ринок після декількох хороших років виправлення ситуації».
В цій бочці дьогтю, все же  є ложка меду.
У своєму аналітичному прогнозі Drewry’s Container Shipping Outlook пан Хан зазначив, що в наступному році очікується зниження ставок, хоча і не до рівня, що передує пандемії.
«У наступному році хоча ставки знизяться, вони все одно будуть істотно вище [ніж до пандемії], і ми очікуємо, що середні ставки знизяться з високих максимумів цього року приблизно на 9%», — сказав пан Хіні.
Нашим клієнтам, ми можемо лише порадити завчасно повідомляти про необхідність розміщення букінг, не баритися і не надаватися довгим міркуванням. Адже конкуренція на ринку ставати все запеклішою. Будь першим — будь з УКРЕКСІМТРАНС.

Оставить заявку в один клик

Мислитель свого часу
Конфлікт в Монреалі набрав нових обертів

Добавить комментарий