Нарешті A.P. Moller — Maersk сказали своє слово! Maersk вже довгий час є лідером в галузі і не без грунтовно, їх амбіції безмежні. За останні роки, данці не дають розслабитися конкурентам задаючи нові тренди і відкриваючи додаткові сервіси для своїх клієнтів. Тому було дуже дивно їхнє мовчання в питанні декарбонізації. Поки СМА презентували і у всю почали експлуатувати свої новенькі суду на СПГ, в Maersk мовчали. Судноплавні компанії об’єднувалися в пошуках ідеального палива з нульовим викидом CO2, датчани ж йшли своїм шляхом, створивши свою особливу команду на чолі з Мортеном Бо Крістіансен.
І ось нарешті Maersk оголосили, що до 2023 року почнуть експлуатувати перший в світі контейнеровоз з нульовим викидом вуглецю — раніше, ніж планувалося. Представник компанії підтвердив, що новеньке фідерне судно на 2000 TEU буде облаштовано технологією подвійного палива, що дозволить йому працювати на метані з нульовим викидом CO2 або на мазут з дуже низьким вмістом сірки (VLSFO). Судно повинне почати роботу в одній з внутрішньорегіональних мереж перевізника в 2023 році. Дані технологію компанія планує застосувати на всіх своїх судах
Серйозною проблемою може обернутися пошук достатньої кількісті вуглецево-нейтрального метанолу, для цієї технології. Успіх цього проекту залежить від кількість бажаючих, скористаються цим новаторським шляхом, й від більш тісної співпраці з виробниками палива, технологічних партнерів і розробників для досить швидкого нарощування виробництва. Maersk вважають, що прагнення ввести в експлуатацію перше в світі судно з нейтральним вуглецевим балансом до 2023 року — кращий спосіб дати старт швидкому нарощуванню обсягів вуглецево-нейтрального палива.
Maersk також продовжує досліджувати інші форми вуглецево-нейтрального палива. Очікується, що в майбутньому будуть існувати кілька паливних рішень. Метанол і суміш спирт-лігнін і аміаку. Ці види палива на сьогоднішній день залишаються основними варіантами на думку данців.
Нагадаємо, що мета AP Moller — Maersk — стати лідером в області декарбонізації глобальної логістики. Згідно з планом оголошеному ще в 2018 році, амбіції Maersk припускали створення першого в світі вуглецево-нейтральний лайнер до 2023 року, зниження CO₂ на 60% до 2030 року і модифікацію всього флоту до 2050 року, досягнувши нульового показника CO₂.
Ну що сказати, ось тепер ми впізнаємо лідера, після довго мовчання рішення знайдено. Компанія прийняла рішення йти своїм шляхом. Вельми цікаво, чому світовий лідер не підтримує рішення більшості, щодо перспективи переходу на СПГ. Днями Shell Deutschland — німецьким відділенням британо-нідерландського нафтогазового концерну Royal Dutch Shell, передбачили «бум» на СПГ найближчим часом.
Як кажуть: «поживемо – побачимо», хто був правий. Можливо уникнувши участі в «бум» Maersk збереже для нас більш приємні ставки фрахту. Зараз ясно тільки одне — до 2050 року, ми зможемо жити в більш чистому довкіллю, а з 1 березня 2021 судноплавні компанії планують ввести чергові паливні надбавки. Дорогі друзі, будьте уважні при виборі експедиторської компанії, на ринку логістики очікуватися спекуляції на цінах «повного комплексу послуг». Співпрацюйте лише з перевіреними компаніями!
Для своїх клієнтів ми, як і раніше залишаємося, чесними, прозорими і надійними партнерами.