Our Blog

В очікуванні бурі

В останні дні в основних контейнерних портах Північної Європи було моторошно тихо через те, що Суецький канал протягом майже тижня був заблокований Евер Гівен.
Але тепер армада контейнеровозів, що спізнюється, рухається за своїм маршрутом з Середземного моря. Та перед операторами терміналів і суден стоїть серйозне завдання: їм необхідно якомога швидше розвантажити кораблі та повернути їх на маршрут, а також забезпечити повернення дуже необхідного порожнього обладнання назад в Азію.
Наприклад, судно Cosco Shipping Scorpio на 19 273 TEU вийшло з каналу 1 квітня, разом з ще приблизно 60 контейнеровозами, які разом прямуватимуть до порту Роттердам.
Деяким судам буде запропоновано знизити швидкість, щоб уникнути непотрібної витрати палива, якщо вони будуть змушені чекати підходу до причалу. Іншим же, навпаки, буде запропоновано прискоритися, щоб стати під розвантаження. Лінійні компанії будуть зобов’язані жонглювати кораблями, не гірше, ніж жонглери Нікулінського цирку, для пом’якшення наслідків скупчення судів в портах.
Зі свого боку, оператори терміналів попереджають перевізників про те, що їхня пропускна здатність обмежена.
Порти Європи займають більш жорстку позицію, ніж зазвичай, щодо запитів на розвантаження вантажів в своїх хабах, побоюючись, що термінали будуть переповнені ящиками на причалі, які очікують переміщення або фідерних судів.
Навантажувально-розвантажувальні роботи для отримання та відправлення вантажу до фідерних портів також створюють проблему надмірного завантаження, змушуючи оператора терміналу викопувати й повторно завантажувати контейнери та, таким чином, збільшувати час перебування суден в порту, затримуючи швартування наступних кораблів.
У порту Роттердама заявили, що «важливо підтримувати рівень пропускної здатності терміналів на керованому рівні. Оскільки порт очікує велике надходження судів і вантажів. При цьому важливо працювати швидкого, а також дотримуватися оптимального балансу між імпортними та експортними потоками».
Порт заявив, що буде прагнути обмежити «передчасні» експортні поставки.
Оскільки термінали не зможуть обробляти все одночасно, в порту Роттердама закликають всі сторони логістичного ланцюжка, по можливості, адаптувати свої робочі процеси під ситуацію, що склалася.
За словами Алана Мерфі, виконавчого директора SeaIntelligence, експортні потужності з Північної Європи в Азію різко впадуть майже на 80%.
«Неминуче різке падіння експортних потужностей напевно залишить значний обсяг європейських експортних вантажів в Європі на тиждень або дві, поки їх не вдасться вивезти», — додав він.
Тим часом, за даними VesselsValue, 17 суден, що йдуть за маршрутом Азія-Європа були спрямовані в обхід мису Доброї Надії, в той час як Суецький канал був заблокований. Що означає, що ще один сплеск буде неминучий, коли перенаправлені суда досягнутий портів призначення.
Варто відзначити, що хвиля після «постсуецкої бурі», торкнеться й  українських терміналів. Для того, щоб вирівняти розклад і уникнути масового скупчення судів на рейді, лінійні компанії почали активно вносити корективи в рух суден. Якщо поглянути на розклад, наприклад, Одеського терміналу HHLA-CTO, то ми вже бачимо так звані blank sailing, тобто порожні рейси. Більш простими словами, судна будуть пропускати заходи в Одеський порт, що дозволить лінійним компаніям коригувати й перерозподіляти своїх потужності. Як і Європейські порти, ми спочатку побачимо затишшя, а потім різкий наплив імпорту. 
Найближчим часом контейнерні термінали Одеси, Чорноморська та Південного максимально проявять свої організаторські здібності. Власне, всі свої навички та можливості зможуть проявити й експедиторські компанії, адже подібні «хвилі» — це хороше випробування для всіх учасників логістичного ланцюжка.
Не залишайтеся в «постсуецкій бурі» наодинці, залиште замовлення на нашому сайті. Ви знайдете не тільки надійних партнерів, які допоможуть в складній ситуації, а й нові можливості для розвитку та підтримки Вашого бізнесу.

Оставить заявку в один клик

Геть демередж і детеншен
Арктика у небезпеці

Добавить комментарий